Strategie města aneb za vším hledej zelené…

Na plakátech rozmístěných po městě se malé děti zamýšlejí nad Brnem v roce 2050. Prozatím to vypadá, že strategie města Brna pro rok 2050 bude do značné míry jen zelený ideologický blábol. Neberme to však na lehkou váhu.

Na plakátech rozmístěných po městě se malé děti zamýšlejí nad Brnem v roce 2050. Vypadá to ale, že strategie města Brna pro rok 2050 bude obsahovat tolik zelených ideologických nesmyslů, že bude k ničemu. Neberme to na lehkou váhu.

Město Brno nedávno spustilo nové stránky www.brno2050.cz. Celé město je polepené plakáty malých dětí zamýšlejících se nad podobou města v jejich 40 letech. Město totiž připravuje svou strategii pro časový horizont 2050. Strategie je vrcholný dokument řízení, který má určovat nadčasové a zásadní cíle našeho města.

Na webu www.brno2050.cz je nyní zveřejněno 31 „hodnot“ či cílů, z nichž některé budou jako dlouhodobé strategické cíle zařazeny do strategie města pro rok 2050.

Jak se ale od polozelené radnice dalo očekávat, je velká část těchto cílů jako vystřižená z volebního programu zelených stran, tedy Zelených, Pirátů a Žít Brno. Takové cíle ovšem nemají v dlouhodobé strategii města co pohledávat. Mohou být, dejme tomu, v programovém prohlášení rady města. K tomu se však současné vedení dosud nezmohlo…

Řada cílů navrhované strategie města je sepsána na první pohled nevinně. Na druhý pohled je však evidentní, že jsou psány krasořečí zelených aktivistů. Zdánlivě nevinné věty se v rukou zelených stávají dalším nástrojem na vnucování jejich politiky a prostorem pro zavádění nových dotací.

Opět se ukazuje, že vliv Zelených, Pirátů a Žít Brno na chod města je nepřiměřeně velký. Zelení spolehlivě přizpůsobí svým potřebám každý dokument, kterému zbytek koalice nevěnuje dostatek pozornosti. Výtečně ovládají jazyk a dokážou psát tak, že se člověk skoro stydí protestovat. Ale jejich líbivé cíle nelze brát na lehkou váhu. Oni totiž dobře vědí, že až v budoucnu přijde na věc, budou se zelené nesmysly prosazovat snadněji s argumentem, že jde přece o naplňování nadčasových strategických cílů města…

Cíle jsou sestaveny tak, aby byly marketingově atraktivní. Se skutečnými problémy a dlouhodobými potřebami města však souvisí jen málo z nich. Opět je efekt povýšen nad obsah. Jak typické pro toto vedení města.

Na uvedeném nic nemění vizuální kvalita webu a reklamní kampaně, ani slovutnost garantů jednotlivých hodnot. To vše je jen kulisa, za kterou se skrývá obyčejný boj o dlouhodobý vliv na město. Nezelená část koalice si evidentně opět neuhlídala, co s jejich tichým souhlasem vzniká.

Připravovanou strategii města je především nutné odpolitizovat. Řada cílů, o kterých máme na www.brno2050.cz hlasovat, jsou jen zelené ideologické nesmysly. Protestujeme proti tomu, aby se takto pokoutně do strategických dokumentů města propašovávaly politické cíle zelených stran.


P.S.: na podrobný rozbor navrhovaných cílů strategie města pro rok 2050 zde není prostor. Věřím však, že laskavému čtenáři nebude činit velké obtíže rozpoznat, že naše kritika je opodstatněná. Přeci jen však některé zelené kódové názvy v navrhovaných cílech strategie města uvedu: potravinová soběstačnost, principy oběhového hospodářství, intenzivní využívání místních obnovitelných zdrojů, cirkulace živin ve městě, snižování ekologické stopy, …

Témata našich článků:, ,