Jak funguje soustředěný tlak zelených

Média dnes, 26. 7. 2017, zveřejnila zprávu o tom, že jisté Centrum pro životní prostředí a zdraví zveřejnilo analýzu zdravotních rizik spojených se znečištěním ovzduší v Brně. Dejme si tuto zprávu do souvislostí.

Před cca půl rokem se zelení pokoušeli protlačit drahé, diskriminující a nesmyslné opatření MHD zdarma pro řidiče v době smogu. Nevyšlo jim to. Začátkem června zelení protlačili v radě města Brna Akční plán zlepšování kvality ovzduší, který obsahuje nesmyslná a nebezpečná opatření. Zejména jmenujme nízkoemisní zónu (o nesmyslnosti tohoto opatření jsme psali v článku Nízkoemisní zóny jsou drahý byrokratický nesmysl) a vytlačování automobilů z centrální části města (o tomto opatření jsme psali v článku Řidiči těšte se, INTESMOG přichází). Na zavedení obou opatření se již pracuje.

Zelení však vědí, že tato opatření, nepřátelská k řidičům automobilů, nebudou populární. Proto je třeba na veřejnost vytvářet soustředěný tlak. Proto je třeba vykreslovat situaci dramaticky a obracet veřejné mínění proti řidičům automobilů. Podprahově bude takto působit systém INTESMOG. Navíc zelení, zkušení v práci se sdělovacími prostředky, čas od času zařídí alarmující zprávu, která pochází od zdánlivě nestranných osob a organizací.

Dnešní (26. 7. 2017) zpráva o analýze rizik Centra pro životní prostředí a zdraví je toho příkladem. Centrum pro životní prostředí a zdraví není žádná nestranná organizace, ale zelená neziskovka založená a vedená bývalými aktivisty Greenpeace. Dalším mediálně vděčným zeleným odborníkem je dánský ekolog Kaare Press-Kristensen. Jeho měření k medializaci svých politických cílů zelení používají už od roku 2014. Z Brna jmenujme iniciativu Dejchej Brno, která pravidelně vystupuje v médiích a ve spolupráci s výkonným ramenem zelených, advokátní kanceláří Frank Bold, nyní žaluje kvůli ovzduší v Brně stát.

V neposlední řadě je to známý, krajně zelený spolek Nesehnutí, který za dotaci z rozpočtu města Brna uspořádal kampaň Brno pro lidi, které jste si možná nedávno všimli v tramvajích. Cílem kampaně Brno pro lidi bylo shromáždit připomínky veřejnosti k Plánu mobility města Brna, důležitému strategickému dokumentu v oblasti dopravy. Je zcela evidentní, že hlavním cílem této kampaně bylo za peníze města (jak jinak) na jednom místě systematicky shromáždit připomínky zelených aktivistů a neziskovek tak, aby jejich tlak na podobu Plánu mobility byl co nejsoustředěnější a tedy nejúčinnější. Zkrátka, když zelení na něco nemají sílu v zastupitelstvu, pomůžou si tlakem „veřejnosti“.

Nenechme si namluvit, že zeleným jde o životní prostředí. Je to jen velmi promyšlený boj o vliv a peníze na další a další dotace jejich neziskovek. Ale nejen to. Je to také pořádný kus ideologické zaslepenosti, který se projevuje jako nepřátelský postoj k používání automobilů. Zelení z různých směrů systematicky tlačí, tu přímo návrhy předkládanými orgánům města, tu zprostředkovaně přes média a zelené neziskovky. Chtějí Brnu vnutit svou vizi dopravy, kterou však lze s jistou nadsázkou nazvat „dopravní totalita“. Nenechme si „dopravní totalitu“ vnutit. S ochranou životního prostředí nemá nic společného.


P. S.: pokud Vás zajímá skutečná situace ovzduší v Brně, přečtěte si pojednání Mgr. Roberta Skeřila, vedoucího Oddělení ochrany čistoty ovzduší brněnské pobočky Českého hydrometeorologického ústavu.

Témata našich článků:,