Řeka, nebo Petrov?

Která varianta nového železničního uzlu je lepší? Řeka, nebo Petrov? Ano, svou představu mám. Mnohem důležitější však je, aby k přestavbě železničního uzlu vůbec došlo. Zdaleka nejde pouze o nádraží, ale o rozsáhlou změnu v železniční soustavě na značné části území našeho města. Bez nového uzlu budou Brno míjet vysokorychlostní vlaky. Nebude možné přidávat již dnes chybějící regionální vlaky a Brno zmizí z mapy evropských dopravních tras.

Referendum je nebezpečím. Dopadne-li podle aktivistů, kteří nám jej vnutili, dlouhé desítky let k přestavbě železničního uzlu nedojde. Jediné, co aktivistům stojí v cestě, je hrozba nedostatečné účasti Brňanů na tomto hlasování. Proto lživě tvrdí, že v referendu si lze vybrat polohu nádraží. Proto usilují i o ty, kdo jsou proti nim, ale z úcty k demokracii chtějí přijít a hlasovat NE. Nedávno vyšlo najevo, že tyto Brňany nazývají „užitečnými idioty“. Proto i NE v tomto referendu je ANO nulové variantě prosazované aktivisty, tedy pouhé opravě dnešního nádraží namísto nového uzlu. Proto je celé referendum pastí na Brňany. A proto jediné, co lze udělat, je k referendu vůbec nejít.

Obě varianty přestavěného uzlu znamenají nové nádraží. V obou případech v nové poloze, posunuté buď o 300, nebo o 800 metrů. Obě varianty mají své výhody, i nevýhody. V těchto měsících je týmy odborníků porovnávají v rámci tzv. studie proveditelnosti. Osobně jim důvěřuji, neboť vím, že svou práci dělají odpovědně. Důvěřujme jim také, ignorujme toto referendum a zachraňme tím budoucnost našeho města.

Vše ostatní najdete na www.referendum2016.cz

Témata našich článků:,