Ohlédnutí za výstavou ojetin: to oni!

V druhé polovině července vyvolala rozruch skandální prodejní výstava ojetých automobilů na Moravském náměstí a na náměstí Svobody. Výstava navazovala na festival Meeting Brno, který byl pokračováním usmiřovací politiky hnutí Žít Brno. V rámci tohoto festivalu vyrostla na Moravském náměstí připomínka Německého domu z lešenářských trubek.

V prvním díle našeho seriálu o této výstavě, Ohlédnutí za výstavou ojetin: městu práci, sobě peníze, jsme psali o tom, jak díky promyšlenému propojení městské organizace TIC (Turistické informační centrum města Brna) a soukromého spolku MEETING BRNO došlo k „odklonění“ slušného sponzorského daru od Mototechny (700 tis. Kč).

My nic, to oni tam dali cenovky!

Když se tlak veřejnosti na odstranění této neuvěřitelné výstavy stupňoval, začali se představitelé městské části Brno-střed dušovat, že nevěděli, že výstava má být prodejní. Nevěděli prý, že Mototechna umístí za skla aut cedulky s cenami.

Mail od Jiřího Mottla (zaměstnance TIC a představitele MEETING BRNO) z konce června, který dokládá, že radní městské části Brno-střed o všem předem věděli.

Jakoby skandálnost této výstavy záležela v tom, jestli auta mají, nebo nemají za sklem cenovky…!? Výstava by byla skandální i bez cenovek a radní Brno-střed o ní dobře věděli předem. Získali jsme e-mail (viz obrázek), ve kterém Jiří Mottl (k této postavě více v prvním díle) na konci června píše, že členy rady městské části Brno-střed o výstavě informoval pan tajemník, vše s nimi projednal a že radní měli připomínky.

Rada městské části vedené Žít Brno, Zelenými a ANO, tedy byla dobře a předem informována. Radu tvoří starosta, místostarostové a další členové rady. Hra na to, že celý problém vytvořily až cenovky na autech, je úsměvná. Někteří představitelé Žít Brno se tváří, že se k výstavě uměli postavit čelem. Lze jim to však věřit, když se přitom takto vymlouvají na cenovky za skly vystavených aut…?

Znovu připomínáme, že radní městské části o všem předem věděli a proti výstavě neměli námitek. Jestli to všechno jen nedomysleli, nebo to na veřejnost zkoušeli a pak pod nátlakem raději začali couvat, to už je dnes nepodstatné. Výstava ojetin, pořádaná navíc těmi, kdo veřejnosti ordinují tvrdá omezení automobilové dopravy, byla skandální v každém případě. S cenovkami, i bez nich.