Již dříve byl publikován záměr města zastavit přípravu tramvajových tratí v tzv. jižním centru:
K tomuto nesystémovému kroku město přistoupilo navzdory tomu, že mělo informace o tom, že budou k dispozici finanční prostředky na jejich výstavbu. Realizace této nové a pro další rozvoj města nezbytné dopravní infrastruktury by měla být prioritou.
V dnešním rozhovoru potvrdil tuto finanční příležitost ministr dopravy Dan Ťok:
Je spíše nepravděpodobné, že se taková příležitost bude opakovat. Přestože má město v oblasti rozvoje tramvajové dopravy i jiné potřeby, rozvoj jižního centra je klíčovým projektem, a to bez ohledu na polohu budoucího nového železničního nádraží.
„Vyzýváme město Brno, aby pokračovalo v investiční přípravě tratí tramvajové dopravy jižním centrem,“ uvádí Robert Kotzian, předseda Brno+.
Jedinečná příležitost, kdy se v jednom rozpočtovém období EU časově schází dotační příležitosti jak pro tramvajovou obsluhu nového nádraží, tak i pro nádraží samotné, nelze pominout. Tramvajovou dopravu v tzv. jižním centru město potřebuje bez ohledu na variantu přestavby železničního uzlu.