Nádraží u řeky má nákladní dopravu v pořádku

Novému nádraží pro Brno se věnujeme důkladně. Toto je náš už 50. článek na toto téma!

Ubránili jsme budoucnost města v referendu v roce 2016. O nové nádraží chceme bojovat i v komunálních volbách letos v říjnu.

Pojďte do toho s námi!

Tři klíčová zastupitelstva se vyslovila pro nový železniční uzel ve variantě Řeka. Nejprve krajské zastupitelstvo, pak zastupitelstvo městské části Brno-střed a nakonec Zastupitelstvo města Brna. Následně zasedl Řídicí výbor projektu. Pak měla zasednout Centrální komise Ministerstva dopravy a jako poslední instance Vláda ČR.

Studie proveditelnosti byla zveřejněna v říjnu 2017 (ke stažení je studie proveditelnosti pod tímto odkazem). Po čtyřech dlouhých měsících, čistě náhodou krátce před klíčovým zasedáním Centrální komise, přišel další útok zelené chobotnice. Jeho spouštěčem se tentokrát stalo stanovisko poměrně nového spolku (založen 2016) ŽESNAD, který sdružuje nákladní dopravce. ŽESNAD uvedl, že má obavy (!), aby nové nádraží u řeky v budoucnosti zvládlo předpokládaný nárůst nákladní železniční dopravy. ŽESNAD požaduje přepracování studie proveditelnosti a nové rozhodovací kolo.

Je třeba říct zcela jasně: studie proveditelnosti se zabývala nákladní dopravou a nový železniční uzel počítá s dvojnásobkem nákladních vlaků proti dnešnímu stavu. Kapacita nádraží u řeky bude dostačovat.

Za kauzou stojí skupina aktivistů. Jako již tolikrát zde máme brněnskou neziskovku (tentokrát NESEHNUTÍ) a pražského aktivistu a bývalého náměstka generálního ředitele SŽDC Petra Šlegra, který do brněnského železničního uzlu kdovíproč tak rád vrtá. A když se někde nachomýtne Petr Šlegr, ruku k dílu přidá jeho kamarád aktivistický novinář (jeho jméno známe, ale záměrně neuvádíme), který věc ochotně rozdmýchá. Přes Parlament zkoušejí celý proces nabourat Piráti…

Využití „obav“ spolku ŽESNAD je účelovým útokem, jehož cílem je zvrátit rozhodnutí pro variantu Řeka a časově celý problém protáhnout až do doby komunálních voleb v říjnu 2018. Upadající zelení chtějí mít přitažlivé volební téma. Problém železničního uzlu Brno chtějí zase zpolitizovat a zneužít ve svůj prospěch.

Pouhé „obavy“ jednoho spolku vystačily k rozpoutání manipulativní aféry. Znovu se opakuje starý známý scénář. Početně bezvýznamná, avšak mediálně vlivná, skupinka aktivistů podráží městu Brnu nohy a ohrožuje jeho budoucnost.

V končícím volebním období posiluje tzv. zelené aktivisty i to, že jejich politické strany jsou součástí vedení města. Mají tak exkluzivní přístup k informacím a nemalý vliv. To musí skončit. Proto kandidujeme do Zastupitelstva města Brna. Pojďte do toho s námi! Jsme Brno+.


Úvodní obrázek byl publikován pod licencí CC0 Creative Commons a jeho autorem je Tama66.

Témata našich článků: