Kdo se to vyzul z rezidentního parkování?!

Už loni jsme upozorňovali, že si lobby carsharingových firem prosadila parkování v centru za pouhých 100,- Kč za rok. Psali jsme o tom v článku Carsharing aneb zelení sobě. Tato sleva byla později, po naší kritice v tichosti zrušena.
Carsharing, tedy sdílení automobilů více lidmi. Jedno z opatření, které má podle vedení města vést ke splnění strategického cíle snížení počtu domácností vlastnících auto o 20%. Právě takový podivný a nepřijatelný cíl si současné vedení města vytklo v tzv. Plánu mobility.

Od 1. září 2018 platí v historickém centru města zásadní novinka v podobě rezidentního parkování, tj. systém modrých zón. S rezidentním parkováním připraveným současnou koalicí nesouhlasíme. Psali jsme o tom v zásadním článku Sedm připomínek k rezidentnímu parkování.

Jedna z carsharingových společností se na svém Facebooku raduje z nehorázného zvýhodnění, které jim schválila současná koalice.

Občané trvale bydlící v historickém centru budou moci v modrých zónách parkovat jen na základě parkovacího oprávnění za 600,- Kč. Ostatní Brňané se dostanou pouze do parkovacích domů. Do ulic historického jádra nebudou moci smět ani vjíždět. A ejhle, ukázalo se, že někdo si „šibalsky“ vyjednal výjimku. Ano, opět provozovatelé carsharingu. Za celý rok zaplatí za jedno vozidlo pouhých 1000,- Kč, což činí za parkování v modrých zónách směšné 3,- Kč na vozidlo a celý den. Nebude pro ně platit zákaz vjezdu do ulic centra. A je také zcela jedno, jestli ve voze jedou osoby s trvalým bydlištěm v centru, jinde v Brně nebo mimo Brno…

Toto nehorázné zvýhodnění tzv. sdílených automobilů považujeme za diskriminační, a to zvláště vůči rodinám. Většina rodin vlastní jediný automobil, který mezi sebou členové rodin přirozeně sdílejí (zvláště u rodin s dospělými dětmi). Jde tak o přirozený carsharing, který se však žádného zvýhodnění nedočká. Případů přirozeného sdílení automobilů bychom našli více.

Je veřejným tajemstvím, že služby carsharingových firem ponejvíce využívají lidé vyznávající určitý životní styl. Ve většině případů jde o životní styl prosazovaný aktivisty, politiky a sympatizanty blízkými Straně zelených a Žít Brno. Tito lidé carsharingové firmy povětšinou i vlastní. Navenek silniční dopravou pohrdají a chtějí ji potlačovat, ale uvnitř si uvědomují, že svůj význam má i pro ně. Nechci tento životní styl a tyto postoje nyní hodnotit. Je konec konců každého věc, jak žije a jak užívá dopravní prostředky. Ale co je moc, to je moc.

Lapidárně řečeno, parta lidí vyznávajících určitý životní styl je nyní u moci a rozhodla se, že si tento životní styl zpříjemní tím, že se šikovně a v tichosti vyhnou rezidentnímu parkování.

Tohle musí skončit. Chceme fungující dopravu. Ne toto elitářství jen pro někoho. Proto kandidujeme. Jsme Brno+. Pojďte do toho s námi!

—————————————————- 

P.S.: Ještě dodám, že samozřejmě nemáme nic proti sdílení aut, ani proti komerčnímu poskytování služeb sdílených aut. Vadí nám však elitářství, které popisujeme.

Témata našich článků:,