Jak uvedl Deník Rovnost, informoval náměstek primátora Richard Mrázek na včerejší tiskové konferenci, že město hodlá zastavit přípravu tramvajových tratí v tzv. jižním centru:
„Zastavení přípravy tramvajové dopravy do Jižního centra by byla další rána rozvoji města Brna od současné koalice,“ komentuje úmysl Robert Kotzian, předseda Brno+.
V tomto rozpočtovém období EU 2014-2020 se naskytla jedinečná příležitost, kdy se dohromady sešly dotační příležitosti jak pro tramvajovou obsluhu nového nádraží, tak i pro nádraží samotné. Tuto příležitost je město povinno využít. Čekání na výsledky Studie proveditelnosti může být městu osudné. Není pro něj ani důvod. Tramvajová dopravy v tzv. jižním centru je potřeba i bez přestavby železničního uzlu Brno.
Nic z uvedeného městu nebrání dál připravovat tramvaje do bohunického kampusu nebo na Kamechy. Ve volebním období 2014-2018 (nezaměňovat s rozpočtovým obdobím EU) se tak jako tak nepodaří zahájit stavbu kterékoliv z nich.
„Brno+ vyzývá město, aby v přípravě dopravní infrastruktury v jižním centru pokračovalo. Zastavení přípravy může být pro město fatální,“ uvádí Robert Kotzian, předseda Brno+ a dodal: „Jak se ukazuje, daň za přítomnost zelených ve vedení města, bude vysoká.“