Nové vedení města potvrdilo způsob, jak se vyhnout rezidentnímu parkování

Takto se jedna z carsharingových společností na svém Facebooku radovala z diskriminačního zvýhodnění, které jim schválila bývalá koalice a které nové vedení města nedávno potvrdilo.

Před volbami jsme upozorňovali, že si lobby carsharingových firem prosadila parkování v centru za pouhých 100,- Kč za rok. Později, po naší kritice, byla bývalým vedením města tato cena v tichosti zvýšena na 1000,- Kč na rok. Tato „šibalská“ výjimka umožňuje provozovatelům carsharingu za parkování v modrých zónách platit pouhé 3,- Kč na vozidlo a celý den. Neplatí pro ně ani zákaz vjezdu do ulic centra. Vozidla carsharingových firem mohou být v modrých zónách i odstavována, když je zrovna nikdo neužívá (samozřejmě opět za pouhé 3,- Kč za vozidlo a den). A je také zcela jedno, jestli ve voze jedou osoby s trvalým bydlištěm v centru, jinde v Brně nebo mimo Brno…

Občané trvale bydlící v historickém centru mohou v modrých zónách parkovat jen na základě parkovacího oprávnění za 600,- Kč. Ostatní se dostanou pouze do parkovacích domů. Do ulic historického jádra nesmějí ani vjíždět. Do dalších oblastí, kde je zavedeno rezidentní parkování, mohou ostatní řidiči vjíždět, ale musí hradit parkovné.

Toto zvýhodnění tzv. sdílených automobilů považujeme za diskriminační, a to zvláště vůči rodinám. Většina rodin vlastní jediný automobil, který mezi sebou členové rodin přirozeně sdílejí (zvláště u rodin s dospělými dětmi). Jde tak o přirozený carsharing, který se však žádného zvýhodnění nedočkal. Případů přirozeného sdílení automobilů bychom našli více.

Před volbami jsme říkali, že je veřejným tajemstvím, že služby carsharingových firem ponejvíce využívají lidé vyznávající určitý životní styl blízký aktivistům, politikům a sympatizantům Strany zelených, Žít Brno a podobně. Tito lidé navenek silniční dopravou pohrdají a chtějí ji potlačovat, ale uvnitř si uvědomují, že má význam i pro ně.

Přišlo nové vedení města. Jeho součástí jsou i subjekty, které v nemalé míře založily svou kampaň na kritice rezidentního parkování bývalé koalice. Čekali jsme, že nové vedení města nepřijatelné zvýhodnění carsharingových firem zruší. Opak se stal pravdou. Nová rada města nedávno toto zvýhodnění svým hlasováním potvrdila. Pro zákazníky carsharingových firem nadále nebude platit zákaz vjíždění do historického centra. Nadále budou platit parkovné pouhé 3,- Kč na celý den.

Požadujeme zrušení tohoto zvýhodnění carsharingových firem. Jsme Brno Plus.


P.S.: Ještě dodám, že samozřejmě nemáme nic proti sdílení aut, ani proti komerčnímu poskytování služeb sdílených aut. Vadí nám však zvýhodnění, které popisujeme.

Témata našich článků:, ,