Řidiči těšte se, INTESMOG přichází

Rada města Brna schválila žádost o dotaci na projekt INTESMOG za 32 milionů Kč. Podívejme se, co se za tímto kódovaným názvem skrývá.

Jak známo, zelení (Zelení, Žít Brno a Piráti) řídí ve městě Brně klíčové resorty dopravy a rozvoje města, a to i když v koalici tvoří menšinu. Víme, že zelení nenávidí auta. Sice vědí, že se bez nich člověk úplně neobejde, ale rádi by nám nakázali, abychom se jich v co největší míře vzdali. Prohlašují o autech, že kradou veřejný prostor, který patří všem.

Zelení chystají zavedení byrokratického nesmyslu nízkoemisní zóny (psali jsme o tom zde). Chystají se měřit znečištění ovzduší a podle toho průběžně zdražovat parkovné. Chystají zavést rezidenční parkování v nepřijatelné podobě, které bude jen dalším klackem na řidiče (psali jsme o tom zde). Město Brno zpracovává Plán mobility města Brna, důležitý strategický dokument, podle kterého má doprava ve městě dlouhodobě vyvíjet. V základu Plánu mobility však stojí polozelenou radnicí vybraná aktivistická vize.

Nyní vedení města přichází s projektem INTESMOG, jehož cílem je za 32 milionů Kč po městě rozmístit senzory dopravní zátěže a znečištění ovzduší, informační tabule a nakoupit počítačový systém. A co vlastně má systém INTESMOG dělat? Bude měřit znečištění ovzduší a množství aut, sbírat data a „jen“ o tom informovat.

Skutečným účelem systému INTESMOG je v lidech živit negativní postoje k řidičům automobilů. Technicky bude systém INTESMOG základem pro vizi průběžného zdražování parkovného v centrální části města při smogové situaci a základem pro zavedení nízkoemisní zóny. Projekt INTESMOG bude v Brně plíživě popichovat jedny obyvatele proti druhým a připravovat půdu pro více zelené ideologie v řízení města.

Cituji z projektu INTESMOG: „Projekt sestává z několika vzájemně provázaných opatření a nasazení několika technologií pro účinnou regulaci dopravy ve městě Brně, zejména při smogových situacích. V rámci organizační vrstvy projektu konsorcium připraví organizační, legislativní a technická opatření pro zavedení nové organizace automobilové dopravy v Brně.“ Co se za těmito rádoby nevinnými formulacemi skrývá je nasnadě. Zavádění zelených vizí do brněnské dopravy salámovou metodou…

Auta ale nejsou žádné anonymní krabice, které se jen tak pohybují po městě a kradou veřejný prostor ostatním. V autech jezdí konkrétní lidé proto, že to potřebují. Zelení jsou zvláštní kasta lidí pohybujících se hlavně mezi veřejným sektorem, univerzitami a neziskovkami. Je patrně mimo jejich chápání, že někdo může auto potřebovat pro svou práci a podnikání, že lidé se nevozí autem pro svou pohodlnost, ale proto, aby zvládli to, co zvládnout musí.

Nemám nic proti rozumným opatřením na ochranu životního prostředí. Naopak. Musí však jít o opatření věcná a efektivní. Musí jít o opatření, která nejdou proti přirozenému a svobodnému životu každého z nás. Ideologické počínání zelených politiků odmítám. Zelení kousek po kousku vnucují našemu městu svou dopravní vizi, kterou lze s jistou nadsázkou nazvat „dopravní totalita“. Nenechme si dopravní totalitu v Brně vnutit. S ochranou životního prostředí nemá nic společného.

Témata našich článků: