Zelené cyklopokrytectví

Brno má polozelené vedení. Matěj Hollan (Žít Brno) a Martin Ander (Zelení) jsou náměstci primátora, kteří se před svým zvolením rádi naváželi do předchozího vedení města, že toho dělá málo pro cyklisty. Matěj Hollan byl dokonce rok a půl (2016-2018) náměstkem pro dopravu. Zastupitelé Žít Brno a Zelených se vůbec rádi stavějí do pozice obhájců cyklodopravy. Tak se podívejme, jaká je realita.

Graf ukazuje celkovou délku nových cykloopatření (v kilometrech) zahájených v jednotlivých letech od roku 1990 do března 2018.

Přinášíme Vám dva grafy. První graf ukazuje po jednotlivých letech, kolik kilometrů nových cykloopatření (cyklostezky, cyklopruhy apod.) bylo v daném roce zahájeno. Druhý graf ukazuje totéž, ale rozděleno na jednotlivá volební období. V minulém volebním období (2010-2014) bylo realizováno celkem 22 km nových cykloopatření. To je vůbec nejvíce ze všech volebních období. V tomto volebním období (2014-2018) to bylo jen 13 km. Samozřejmě, toto volební období není ještě u konce. Pokud za zbývající půlrok připočteme odpovídající 2 km (to je průměrné tempo, kterým současné vedení města cykloopatření přidává), pak je to za toto volební období 15 km.

Graf ukazuje celkovou délku nových cykloopatření (v kilometrech) zahájených v jednotlivých volebních obdobích od roku 1990 do března 2018.

Je úsměvné, když takový výsledek mají ti, kteří ze sebe dělají obhájce cyklodopravy. Právě ti, kteří předchozí vedení s oblibou školili, že toho pro cyklisty dělají málo. Vlastně je to pokrytecké.

My v Brno+ máme sportovního ducha a podporujeme zdravý životní styl. Jak ukazujeme v tomto článku, během období, ve kterém byl předseda Brno+ Robert Kotzian náměstkem primátora pro dopravu, bylo realizováno nejvíce cykloopatření od roku 1990. Máme ale dost zneužívání potřeb cyklistů k prosazování dopravního teroru. Jezdit autem je normální. Mít kde parkovat je normální.

V zastupitelstvu budeme podporovat rozumná opatření pro zlepšení cyklodopravy. Důraz klademe na rekreační cyklistiku. Hovoří za nás skutečně odvedená práce. Odmítáme však zhoršovat průjezdnost brněnských silnic a počty parkovacích stání. Nová cykloopatření nelze prosazovat za každou cenu.