Sedmkrát NE variantě Petrov

Přinášíme Vám sedm důležitých důvodů, proč nechtít nové nádraží pod Petrovem.

  1. Nechceme riskovat, že nebudeme mít nové nádraží. Varianta Petrov není v územním plánu města a není projektově připravena. Její výstavba není možná dříve než za 15 let. V otázce nového železničního uzlu je třeba jednat rychle. V čase významně roste riziko, že kvůli zadluženosti veřejných rozpočtů nebude stát schopen stavbu nového uzlu financovat. Nechceme hazardovat s budoucností města.
  2. Nechceme sedm let dopravních kolapsů v centru města. Varianta Petrov znamená obrovské komplikace v dopravě. Její výstavba bude probíhat nejméně sedm let, a to v oblasti Nových Sadů a křížení ulic Husova a Nádražní. To by znamenalo nejméně sedm let uzavírek a kolapsů dopravy v této klíčové části města.
  3. Nechceme sedm let chaosu v krajské integrované dopravě. Systém krajské veřejné dopravy (IDS) je postaven na železniční dopravě. Ta bude muset být po dobu nejméně sedmi let výrazně omezována nebo přerušována. To znamená nejméně sedm let výluk a náhradních spojů.
  4. Nechceme přijít o vysokorychlostní vlaky na hlavním nádraží. Zapojení vysokorychlostních vlaků do nového hlavního nádraží je ve variantě Petrov nejméně dvakrát dražší (47 mld. Kč namísto 23 mld. Kč u varianty Řeka). Odpovědné orgány dávají jasně najevo, že to znamená vážné riziko, že vysokorychlostní vlaky do nového nádraží ve variantě Petrov nebudou vůbec zajíždět.
  5. Nechceme ušlápnutou vizi rozvoje Brna. Varianta Petrov znamená mnohem více ploch v centru města zbytečně zabraných dráhou. Varianta Petrov znamená více bariér v nejcennějším území a méně prostoru pro rozvoj. My chceme nový park v centru města a nové centrum bezbariérově propojené s historickým středem města. Chceme Brno jako sebevědomou, dynamicky se rozvíjející metropoli.
  6. Nechceme likvidaci Natury 2000. Oblasti přírody ze soustavy Natura 2000 jsou nejvíce chráněná území v Evropě. Varianta Petrov znamená vážné narušení jedné z nich. Nazývá se Hobrtenky a známe ji jako oboru s divočáky a daňky pod Kohoutovicemi. Uprostřed této oblasti mají z podzemí dvěma tunely vyjíždět vysokorychlostní vlaky.
  7. Nechceme hrubě narušit život v Žebětíně. V těsné blízkosti ulice Chrpová má ve variantě Petrov plnou rychlostí po povrchu projíždět vysokorychlostní železnice.

Důvodů, proč nechtít variantu Petrov, je více. My volíme variantu Řeka. Víme, že zelená část vedení města a aktivisté dělají a budou dělat vše pro to, aby Brno o nový železniční uzel přišlo. My se jim však znovu postavíme. Máme jejich obstrukcí už dost. Dokázali jsme je porazit v referendu o nádraží v roce 2016. Dokážeme to i nyní. Jsme tým zkušených a pracovitých lidí. Jsme Brno+ a na podzim jdeme do toho!